Zgłoś naruszenie...
Wybierz jedną z poniższych opcji.
Ten komentarz dotyczy mnie lub znajomego:
atakuje mnie,
atakuje znajomego.
Komentarz dotyczy czegoś innego:
spam lub oszustwo,
propagowanie nienawiści,
przemoc lub krzywdzące zachowanie,
treść o charakterze erotycznym.
Napisz
PANEL

noelia-bis2m-jarzebinowa

wpisy na blogu

Koszty ogrzewania. Pompa ciepła.

Data dodania: 2019-02-19
wyślij wiadomość

19.02.2019 W tym wpisie chciałem doprecyzować moje koszty ogrzewania. Tak się składa, że zrobiłem zdjęcie pod licznika prądu na samą pompę ciepła i tak w:

30.08.2018 na liczniku buło 3344KWh, a w

19.02.2019 6795KWh.

Różnica jest 3451KWh i to jest moje wiarygodne zużycie energii przez 7 miesięcy, na ogrzewanie i ciepłą wodę użytkową. Rachując dalej wychodzi, że średnio przez okres grzewczy płacę 3451/7=493kWh x 0,538zł/kWh = 265zł/miesiąc. No nieźle, płacę więcej za zużycie prądu przez sprzęty elektryczne niż za ogrzewanie. 


9Komentarze
agutek  
Data dodania: 2019-02-20 08:32:45
Bardzo dobry wynik i w dodatku pierwszy sezon grzewczy. My też się decydujemy i będzie taryfa G13.
odpowiedz
Data dodania: 2019-02-20 10:08:42
Uffff... ulżyło mi bo czytałam wczorajszy wpis... a my również będziemy robić gruntową pompę ciepła... brak fundamentu pod komin, rury z fundamentu wyprowadzone więc nie ma odwrotu 😊
odpowiedz
Data dodania: 2019-02-20 13:36:54
Na pewno bedzie Pani zadowolona. Dużym plusem oprócz niskich kosztów jest również duża bezawaryjność tych urządzeń oraz bezobsługowość.
odpowiedz
Odpowiedź do sylwia87
Data dodania: 2019-02-20 13:57:07
Najbardziej właśnie przekonuje mnie bezobsługowość... mimo sprych kosztów początkowych.
odpowiedz
Odpowiedź do noelia-bis2m-jarzebinowa
Data dodania: 2019-02-20 18:07:21
Moja powietrzna pompa założona 28 listopada do końca grudnia wraz z rozruchem zużyła 717 kwh a w styczniu 532 kwh Mieszkamy od 1 grudnia ogrzewamy cały dom choć góra tylko ocieplona pianką bez k-g i strych nie jest do końca ocieplony bo brakło pianki więc trochę ciepełka jeszcze ucieka ale myślę ,że i to tak dobry wynik a i nie mamy jeszcze regulatorów temperatury, na dole jest 23 stopnie góra 19-20 garaz ogrzewany 18-19
odpowiedz
Data dodania: 2019-02-21 08:07:38
tak się zastanawiam nad garażem, ja utrzymuję temperaturę w garażu 16, 17 i tak czytam różne opinie na ten temat, głównie negatywne... chodzi o stan samochodów za kilka lat ...
odpowiedz
Odpowiedź do zakusynapasywny
Data dodania: 2019-02-21 17:22:34
Temat temperatury w garażu jest dość drażliwy - z jednej strony jest to pomieszczenie często graniczące z conajmniej jedną ścianą domu więc wypada utrzymać tam wyższą temperaturę. Z drugiej strony otwarcie garażu na czas wyjechania/wjechania do środka powoduje ekspresowe wychładzanie takiego pomieszczenia co za tym idzie koszty ogrzewania rosną... Co do stanu aut za kilka lat - tutaj to akurat nie rdza pokona te dzisiejsze pseudo samochody za kilka lat a rozwiązania techniczne dzisiejszych czasów ;)
odpowiedz
Odpowiedź do dubi1985
Data dodania: 2019-02-21 19:10:50
U nas garaż służy mężowi jako warsztat do majsterkowania dużo w nim przebywa zimą ,auta nigdy nie będą tam parkować stąd decyzja ,że jest ocieplany
odpowiedz
Odpowiedź do dubi1985
Data dodania: 2019-02-21 17:26:48
Koszty, które podałeś to chyba bez opłat dystrybucyjnych i abonamentów co? Za takie zużycie u siebie zapłaciłbym (z abonamentem i innymi opłatami, które wliczone są na fakturze za energię) ok. 310zł ;)
odpowiedz

Koszty ogrzewania. Pompa ciepła.

Data dodania: 2019-02-18
wyślij wiadomość

18.02.2019 Witam Wszystkich bardzo serdecznie i dziękuję za miłe słowa, w związku z przeprowadzką.

Pragnę się podzielić z kosztami za energię elektryczną, którą ogrzewam dom (gruntowa pompa ciepła). Od grudnia mam już prąd domowy, z czego się niezmiernie cieszę, poza ceną, która miała być wg. umowy na poziomie 0,2985zł/KWh, a w rzeczywistości jest 0,538zł/kWh. Oszustwo w biały dzień, ale do rzeczy. Zużycie energi za 2 miesiące od 20.12.2018 do 13.02.2019 wyszło 2773kWh, co daje kwotę 1492zł. Przeliczając to na 1 miesiąc to wyjdzie 746zł, w tej cenie jest oczywiście prąd na cały dom, włącznie z gotowaniem, szacuję tak na 250zł z czego zostaje ok 500zł/miesiąc za samo ogrzewanie.

Nie wiem czy jest to dużo, czy mało? Macie jakieś swoje obliczenia, jak wygląda to u Was?


11Komentarze
Data dodania: 2019-02-18 22:16:26
Koszt
Witam serdecznie chcialabym sie dowiedziec jaki jest calkowity koszt z odwiertami pompy cieplnej .dziekuje iwszystkiego dobrego w pieknym domu
odpowiedz
Data dodania: 2019-02-19 22:11:41
Koszty PC Aklpha Inotec WZS 82K3M z odwiertami 50tys w 2017roku.
odpowiedz
Odpowiedź do julciakob
Data dodania: 2019-02-18 22:39:40
Moim zdaniem to dużo. Moja koleżanka ma pompę, wybrała sobie prąd na taryfę zmienną i grzeje tylko w nocy. Placu za prąd tyle co wy, ale dom ma dwa razy większy.
odpowiedz
Data dodania: 2019-02-19 22:06:30
cenna uwaga
odpowiedz
Odpowiedź do kendraxsbis
Data dodania: 2019-02-19 08:44:11
Kilka rzeczy do ustalenia: Jaka pompa ciepła, powietrzna czy gruntowa? Jaka taryfa elektryczna jest w umowie z dostawcą energii, G11 czy G12 ewentualnie G12w? Jaka temperatura jest utrzymywana w domu? Czy to pierwszy sezon grzewczy czy jakiś kolejny, chodzi o to czy budynek został już wygrzany i wysuszony? Ile osób jest w domu i do jakiej temperatury nagrzewasz CWU? To wszystko składa się na pewną całość..
odpowiedz
Data dodania: 2019-02-19 09:39:52
Poza tym koniecznie zamontujcie sobie podlicznik do pompy ciepła, bo przy takim szacowaniu można się mocno zdziwić. Według mnie przy takiej całościowej inwestycji za kilkadziesiąt tysięcy złotych wstawienie podlicznika za 150 zł to podstawa.
odpowiedz
Data dodania: 2019-02-19 22:17:34
Pod-licznik mam zamontowany, tylko nie spisywałem na bieżącą zużycia. Mam jakieś zdjęcia z przed siedmiu miesięcy, wrzuciłem w kolejnym wpisie. Taryfa G11, tem. co 23-25st, cwu 47st, 4osoby, pow 205m2, PC gruntowa Alpha Innotec WZS 82K3M Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do wjablonkach6
Data dodania: 2023-06-03 09:07:31
Proszę o kontakt
Mogłabym prosić o kontakt? Mam pytanie dot. budowy
odpowiedz
Odpowiedź do noelia-bis2m-jarzebinowa
bunkier  
Data dodania: 2019-02-19 18:39:19
500 zł to dużo , u nas na pompie powietrznej za Styczeń wyszło 339 zł, w domu 25 stopni , woda 50 stopni, co sobotę wygrzewanie zbiornika 300L do 65 stopni. Przy pompie 2 taryfy to mus. Najlepiej sprawdza się nagrzanie w weekend o stopień lub 1,5 więcej, później pompa w ciągu tygodnia ma lżej. Jak w weekend posadzki się mocno nie nagrzeją to dużo trudniej jest utrzymać przyjemną temperaturę na samej nocnej pracy.
odpowiedz
Data dodania: 2019-02-19 22:04:27
Niezły wynik. Dodam, że u nas jest też tem. 23-25st, a na zbiorniku ustawiłem 47st, także jest ciepło. Proszę powiedzieć czy macie wszędzie podłogówkę? Też się zastanawiałem nad G12, ale się boję, że w dzień będzie chłodno. U mnie jest grzany cały dom 205m2, również garaż.
odpowiedz
Odpowiedź do bunkier
bunkier  
Data dodania: 2019-02-19 22:24:44
Wszędzie mamy podłogówkę,(w garażu grzeję tylko 1 pętle z 3 , ponieważ tam dużo schodzi z temperatury wody. Dzięki temu w garażu jest 13-14 stopni przy temperaturach poniżej -5 . Łącznie też mamy 200m2 do grzania. Za dnia nie ma strat ciepła, minimalnie da się ją odczuć pod koniec tygodnia (Czwartek-Piatek), ale różnicę są odczuwalne tylko przy minusowych temperaturach. Wydaje się, że jest zimniej bo posadzka minimalnie się wychładza lecz na sterownikach temperatura powietrza spada nie znacznie)
odpowiedz
Odpowiedź do noelia-bis2m-jarzebinowa

Koszty ogrzewania

Data dodania: 2018-03-14
wyślij wiadomość

13.03.2018 Chyba można już powiedzieć, że zima za nami, więc pomyślałem sobie, aby podzielić się z Państwem moimi kosztami ogrzewania za pomocą pompy ciepła, ale może zacznę od początku:

09.06.2016. Decyzje o sposobie ogrzewania domu, podjąłem od samego początku budowy. Przekonała mnie opinia mojego znajomego, który jest użytkownikiem PC.

13.05.2017 Niemal cały rok minął od podpisania umowy, zgłoszenia projektu na odwierty, aż przyszedł czas na wiercenia (dwa otwory po 90m). Okazało się, że pod ziemią są gliny i iły, co jest korzystne dla wymiennika ciepła. 

07.06.2017 Od momentu odwiertów czas tak jakby się "zagęścił", wszystkie sprawy z PC zaczęły iść do przodu. Tutaj na zdjęciach przyjechała ekipa wkopać studnie rozdzielczą do sąd głębinowych.

09.10.2017 Aż pewnego dnia w końcu pompa ciepła Alpha Inotec WZS82H3M trafiła na swoje miejsce.

13.03.2018. Na pierwszym zdjęciu jest widoczny stan licznika tylko do PC.W moim przypadku, czyli 205m2 podłogówki w tym garażu 42m2, ogrzewanie i cwu, to koszt 2416kWhx0.55zł/kWh=1328,80zł. Pompa ciepła ustawiona na 20st., włączona od 28.10.2017 czyli 5 miesięcy. Nie są to rekordy, ale jak zamieszkamy i przestaną już się kręcić po domu różni pracownicy, którzy wiecznie nie domykają drzwi wejściowe, to myślę że będzie jeszcze lepiej.

Z tego co widać, to wychodzi na to, że Ilość ciepła oddanego przez PC, dzielone przez ilość zużytej energii elektrycznej, tzn. 13199,2kWh/2416kWh = 5,46 (sprawność). Rozumiem, że zużywając 1kWh energii elektrycznej, PC odda aż 5,46kWh energii cieplej. 

Wniosek jest taki, aby kupować prąd po jak najniżej cenie w taryfie G12, grzanie PC ustawić godzinowo na okresy tańszej energii, tym bardziej, że PC i tak ma długie przerwy w cyklach grzania, a jeszcze bardziej poprawią się wtedy koszty. A jak kwestia ogrzewania wygląda u Państwa? 


3Komentarze
Data dodania: 2018-03-14 20:52:33
Jak z hałasem pracującej pompy ciepła spotkałem się z pompą powietrze ,hałas wentylatorów był dość uciążliwy .Koszty ogrzewania przyzwoite gratulacje:)
odpowiedz
Data dodania: 2018-03-14 23:13:00
hałas
Pompy ciepła gruntowe są bardzo ciche, jak lodówka, jeśli chodzi o pompy ciepła powietrzne to słyszałem, że są nieekonomiczne, ciekawy jestem jak to jest naprawdę. Ma Pan może jakieś szczegółowe informacje?
odpowiedz
Odpowiedź do nasza-armanda
mszpak  
Data dodania: 2020-01-22 08:59:50
Kg Pc
Dzień dobry. Mam identyczną pc. Na Pana zdj.widać jak pc wzorowo pracuje chodzi mi o ilość wł sprężarki na dobę i czas pracy 03.58h.Moja pc wł.się 10 razy na dobę przy podobnych temperaturach w domu.Moja instalacja pc+bufor500l 100% podłogówka dom 150m2. Proszę o przesłanie ustawień pc 1.Kg 2.histereza co 3.Ma Pan wł.zakaz co na dobę? Może o czymś zapomniałem Dziękuję Pzdr Maciej
odpowiedz

Odwierty.

Data dodania: 2017-05-14
wyślij wiadomość

14.05.2017 Odwierty pod pompe ciepła. 2x po 90m.

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl

blog budowlany - mojabudowa.pl


4Komentarze
elizka  
Data dodania: 2017-05-15 07:01:35
Witam. Gdy czytam o Waszej pompie, to mam wrażenie, że robiła nam ją ta sama ekipa ;) Pozdrawiam
odpowiedz
Data dodania: 2017-05-15 20:36:19
Wszystko możliwe. Ekipa jest z Białegostoku, a robią po całej Polsce. Czy Pani też zakłada pompę ciepła? Dzisiaj znajomy w sklepie właśnie mnie zestresował. Powiedział, że w Niemczech jego szef ma PC, która nie daje rady ogrzać domu i musiał ratować się centralnym ogrzewaniem podpiętym z kominkiem. Sam już nie wiem co myśleć, a Pani zna jakieś opinie?
odpowiedz
Odpowiedź do elizka
elizka  
Data dodania: 2017-05-15 22:19:40
U nas cieplutko :) Ekipa się spisała. Pompa jest dodatkowo piękna i cichutka. Załatwialismy wszystko z firmą z Gorzowa, ale odwierty robili nam chyba ci sami Panowie :) prawdę, czy pompa to dobra decyzja poznamy tej zimy, gdy zamieszkamy. Pozdrawiam szczególnie gorąco , bo w Lubsku spędziłam kilka lat swojego życia ;) Eliza
odpowiedz
Odpowiedź do noelia-bis2m-jarzebinowa
Data dodania: 2017-05-15 22:51:33
Na to wygląda, że zamówiliśmy PC w tej samej firmie. Szef Pan Andrzeja zdaje się być uczciwą, a zarazem bardzo kompetentną osobą, dużo mi podpowiada. Cieszę się, że przypadkiem w życiu trafiam na takich ludzi. PS. świetnie że mieszkała Pani w Lubsku. Pewnie szkolne stare czasy. Pozdrawiam. Bartek
odpowiedz
Odpowiedź do elizka

Projekt zgłoszony

Data dodania: 2015-10-12
wyślij wiadomość

Witam serdecznie.

Dawno mnie tu nie było, no ale nie wiele się u mnie działo.

Projekt zgłoszony do urzędu, nabiera mocy. 26.10.2015 mam odebrać dziennik budowy, a 27.10.2015 mam umówioną spycharko koparkę, Oby pogoda dopisała. Może mój plan stanu zerowego się spełni - niestety budowę zostawiam na wiosnę.

W projekcie ostatecznie zmieniłem niewiele, mianowicie:

1) przesunąłem ścianki działowe w łazienkach (uzyskałem wnęki prysznicowe);

2) zmieniłem ogrzewanie gazowe na pompę ciepła i dałem podłogówkę; 

3) zmniejszyłem w kuchni (uzyskałem miejsce na lodówkę);

4) w pokoju na parterze zmieniłem okno, na drzwi tarasowe;

5) w salonie na parterze, od strony zachodniej, zmieniłem drzwi tarasowe na okno(usyskałem miejsce na stół gościnny), a od południa drzwi tarasowe przesuwne na drzwi uchylne;

6) zaplanowałem nadmuchy ciepłego powietrza z kominka; 

7) pozmieniałem trochę umiejscowienie armatury sanitarnej w łazienkach (wiązało się to, z zaplanowaniem nowych podejść kanalizacyjnych). 

8) dodałem parę przewodów wentylacyjnych przez którę puszczę: piony kanalizacyjne, wentylację, instalację odkurzacza centralnego, nadmuchy ciepłego powietrza.

Tak to wygląda na papierze:

- parter ze zmianami:blog budowlany - mojabudowa.pl

- poddasze ze zmianami:blog budowlany - mojabudowa.pl

- ława fundamentowa z instalacją kanalizacyjną podposadzkową:blog budowlany - mojabudowa.pl

- zbrojenie - tutaj rozrysowałem sobie zbrojenie. Stal zbrojeniową mam już kupioną i w najbliższym czasię biorę się za wiązanie zbrojenia.

blog budowlany - mojabudowa.pl

W związku ze spadkiem terenu planuję zrobić ławę schodkową.


PS.

Mających pompę ciepła proszę o radę. Zastanawiam się nad ogrzewaniem garażu, głównie chodzi o to, aby nie było tam temperatury ujemnej, w co wątpię, i co się stanie jeśli pompa ciepła będzie w garażu (pomieszczeniu gospodarczym) nieogrzewanym? Czy sama pompa ciepła nagrzewa się pod wpływem własnej pracy?


45Komentarze
andziakal88
Data dodania: 2015-10-18 17:27:20
Witam chcieliśmy równiez zacząć w przyszłym tygodniu budowę naszej noelki ale boimy się że jak przyjdzie -temp. To fundament popęka... Nie obawia się PAN minusowych temp?
odpowiedz
Data dodania: 2015-10-25 20:31:25
Tak obawiam się mrozów, i tak jak nie uda mi się zorganizować wolnego czasu do końca listopada, to budowę zacznę na wiosnę. Między czasie (to na pewno) złoże projekt na odwierty i jak ekipa się wyrobi to wywiercą mi otwory geotermalne. Cieszę się, że mamy ten sam domek. Jaki macie model może Noelia bis 2m L :)
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2015-10-21 07:38:43
Witam, też mieliśmy budować wg tego projektu, ale ostatecznie wybór padł na APS195. Wybudowaliśmy we wrześniu stan zero i teraz czekamy do wiosny. Pozdrawiam i życzę powodzenia
odpowiedz
Data dodania: 2015-10-25 20:22:41
Gratulację. Nasze domki są bardzo podobne, może nie są to rozbudowane wille z dachami kopertowymi i lukarnami, które są równie piękne, ale myślę, że prosta bryła i funkcjonalność, zawsze się obronią.
odpowiedz
Odpowiedź do katarzynaeu
andziakal88
Data dodania: 2015-10-27 22:53:52
my jednak zaczęliśmy:) dół już jest wykopany, jutro szalujemy pod fundamenty a w piatek bądź sobotę lejemy beton. co do projektu to mamy noelia bis.. i ze zmian wiekszych robimy piwnicę..
odpowiedz
mars2
Data dodania: 2015-11-10 23:13:24
piwnica
Ile daliście za doprojektowanie piwnicy
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
andziakal88
Data dodania: 2015-11-11 21:35:33
piwnica
za dorysowanie piwnicy zapłaciłam 500 zł tak samo jak za zmianę pieca gazowego na paliwo stałe..w sumie za dużo pracy niemiał ponieważ fundamenty są na głebokości 155 cm wiec wystarczy wykopac około 50 cm i bedzie piwnica więc koszty nie będą aż tak ogromne jak to wszyscy mówili....
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
mars2
Data dodania: 2015-11-11 22:18:22
piwnica
jeszcze jedno, piwnica jest pod całym domem czy tylko w połowie podpiwniczony
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
andziakal88
Data dodania: 2015-11-12 15:04:21
piwnica
narazie jest pod całym domem tylko pod garażem nie.. chociaż tam jeszcze sie zastanawiamy bo szkoda to zasypać ...
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
mars2
Data dodania: 2015-11-12 17:17:39
piwnica
Mam prośbę, można prosić o kontakt do architekta który wam robił piwnice. Z góry dziękuje.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
andziakal88
Data dodania: 2015-11-12 22:36:33
piwnica
podaj mi swojego maila.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
mars2
Data dodania: 2015-11-12 22:54:48
piwnica
marsech@op.pl
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
agneskb  
Data dodania: 2015-10-31 22:01:56
Witam, też budujemy Noelię BIS 2 M (L), dylematy były czy zaczynamy na jesień czy wystartujemy wiosną. I zaczęliśmy, jupi :) Jesteśmy na etapie przygotowań do wylania chudziaka. Plan, w tym roku stan "0" na wiosnę lecimy w górę. Pozdrawiam :)
odpowiedz
Data dodania: 2015-11-01 12:18:31
Super. Rozumiem, że ławy już wylane, i pozostało wylanie chudziaka pod posadzkę. Czy będziecie prowadzić podejścia kanalizacyjne przed zalaniem betonu na podłogę?
odpowiedz
Odpowiedź do agneskb
agneskb  
Data dodania: 2015-11-01 20:33:35
Tak oczywiście, przyłącze wody i kanalizacja zostaną wykonane przed wylaniem chudziaka. W tym tygodniu zasypujemy i zagęszczamy piasek, szykujemy rurę wodną i sieć kanalizacyjną, a potem lanie chudziaka.
odpowiedz
Odpowiedź do noelia-bis2m-jarzebinowa
Data dodania: 2015-11-02 12:45:02
Niestety ja zostawiam budowę na następny rok. Brak czasu, poz tym mam rozpoczęte dwa duże projekty, które muszę skończyć w tym roku. A z czego budujecie ściany. Zostajecie przy gazobetonie?
odpowiedz
Odpowiedź do agneskb
andziakal88
Data dodania: 2015-11-11 21:40:38
piwnica
a wam nie jest szkoda tego zasypywać??,, dodatkowa przestrzeń w piwnicy zawsze sie przyda..
odpowiedz
Data dodania: 2016-01-10 22:54:54
Piwnica super sprawa, ale noelia i tak ma duzo przestrzeni. My mamy podwojny garaz, i tym samym nad nim uzyskalic sporo miejsca.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2015-12-26 17:12:14
Jak postępy?
Witajcie. W poniedziałek widzimy się z nasza Panią architekt ustalamy umiejscowienie domu na działce i zaczynamy działać. Dom budujemy w Bielsku-Białej i chętnie podzielimy się naszymi uwagami. Czy jest tu ktoś kto buduje dom na południu Polski? Chętnie wymienimy się cennymi uwagami i Ew zobaczymy jak wyglada to na żywo. Oczywiście jak już wybudujemy to zapraszamy. Pozdrawiam
odpowiedz
kingaszka
Data dodania: 2016-01-03 12:52:28
Ścianka kolankowa
Witam, czy będzie Pan podwyższał ściankę kolankową? My stoimy przed tym dylematem. Nasza Noelka już ma zalany strop, jak miną mrozy to ruszamy dalej. Pozdrawiam.
odpowiedz
Data dodania: 2016-01-04 17:45:56
Ścianka kolankowa
Witam, Nie będziemy podnosić ścianki kolankowej. Zmiany jakie zastosujemy to: Zamiast 3 okien i 1 nad garażem, zrobimy 2 i 2. Zamiast balkonów same barierki - mielismy juz Dom I wife my ze nie siedzi sie na balkonie a wyziebia on Dom. Dodatkowo odkurzacz centralny I kominek. Chetnie zobaczymy Wasz dom. My w marcu zaczniemy dopiero prace-czekamy na pozwolenie. Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2016-01-09 16:05:39
Dobry pomysł z tymi oknami, też tak zrobię. Zaczynacie w marcu, my też mamy taki plan. Macie przymiarki już na materiał?
odpowiedz
Odpowiedź do noeliabb
Data dodania: 2016-01-10 01:58:55
noelia
Okna z ekookna. Ściany z pustaka ceramicznego 24 cm, Konstrukcja dachu drewniana, impregnowana preparatem Fobos. Dachówka cementowa IBF, posadzki z niepalącej wylewki Zbrojnej sztucznymi włóknami na warstwie twardego styropianu 10 cm oraz warstwie izolacyjne z papy termozgrzewalnej i dwóch warstw folii budowlanej. Strop żelbetowy wylewane na mokro o grubości 12 cm. Ławy fundamentowe z betonu C16/20 zbrojne prętami fi 12mm, izolacja pozioma ław 2x papa i superbit, izolacja pionowa 1x superbit (emulsja bitumiczna) Ściany fundamentowe do wys 40 cm nad poziom gruntu rodzimego wylewane z betonu monolitycznego. Ocieplenie pionowe fundamentów styrodrutem 10 cm. Gdybyście mieli uwagi, chętnie przyjmiemy. :)
odpowiedz
Odpowiedź do noelia-bis2m-jarzebinowa
Data dodania: 2016-01-10 13:28:41
Każdy wybór jest dobry o ile będzie zgodny ze sztuką budowlaną. Ja osobiście postawiłem na silkę, którą już zamówiłem, a strop zrobię zgodnie z projektem, czyli teriva. Na ocieplenie ścian planuję styropian 20cm, a na dach dam deskowanie pełne i tymczasowo przykryję go papę, która będzie spełniać w 100% izolacyjność, aż do czasu położenia dachówki, jeszcze nie wiem jakiej ale pewnie cementowej lub ceramicznej. Pozdrawiam.
odpowiedz
Odpowiedź do noeliabb
Data dodania: 2016-01-10 23:06:45
Jesli chodzi okna to zastanawialiscie sie nad cieplym montazem. Warto to zrobic. Nie jest to skomplikowane, a efekt rewelacyjny. Do tego warto pociagnac instalacje do sterowania rolet. Sa do tego specjalne głębokie puszki w ktorych mozna wlozyc dodatkowe sterowniki (RCS), ktore sa niezbedne jesli planuje sie centralne, lub strefowe zamykanie rolet.
odpowiedz
Odpowiedź do noeliabb
Data dodania: 2016-01-11 14:31:17
okna
Witam, co to jest ten ciepły montaż? rolety chcemy wykonać na dole, więc przygotujemy to już na etapie budowy. Nikt tutaj nie jest na etapie wybudowanego domu? Na prawdę nie chcemy robić kłopotu, tylko podjechać na chwilę :)
odpowiedz
Odpowiedź do noelia-bis2m-jarzebinowa
Data dodania: 2016-01-11 21:33:03
Noelię bis2 raczej mało kto ma wybudowaną. Projekt wyszedł (chyba) na początku 2015roku. Jeśli chodzi o ciepły montaż okna, czyli w warstwie ocieplenia, to są do tego różne systemy. Montaż polega na zamocowaniu okna na specjalnych wspornikach w rozstawie co 70cm, wypuszczonych poza lico ściany. Sporo o tym w sieci, polecam się zapoznać z tematem bo warto.
odpowiedz
Odpowiedź do noeliabb
szweju  
Data dodania: 2016-01-26 18:59:19
Materiały
Cześć, zakupiliśmy właśnie projekt domu Noelia Bis 2m. Staramy się aby na wiosnę wystartować z budową. Możecie coś podpowiedzieć na temat materiałów do budowy dla Noelii? W projekcie jest - ściany nośne z bloczków Ytong, wewnętrzne silka. Widziałem że można również budować z pustaka ceramicznego. Który materiał lepszy względem kosztów? Dopieram zaczynam się dokształcać w temacie :) Dziękuję z góry za odpowiedź.
odpowiedz
Odpowiedź do noelia-bis2m-jarzebinowa
Data dodania: 2016-01-27 22:30:18
Też miałem ten dylemat z jakiego mteriału stwiać dom. Każdy materiał ma swoje zalety i wady. My zdecydowaliśmy się na silke. Materiał bardzo wytrzymały, odporny na wilgoć (można sezonować), zdrowy (wapno, piasek i woda), dźwiękochłonny, dobrze kumuluje ciepło, latem chłodny (przyjemny mikroklimat) no i tani. Na drugim miejscu stawiam na ceramikę, na trzecim karamzyt, a na końcu na gazobeton. Pozdrawiam i ciesze sie, ze bedziemy budowac ten sam domek.
odpowiedz
Odpowiedź do szweju
Data dodania: 2016-01-09 16:01:57
Nie będę podwyższał ścianki kolankowej. Jest ona wysoką na 70cm, więc powinno to już wystarczyć. Poza tym bryła domu się zepsuje, tym bardziej, że będziemy mieli go z jednej strony na podwyższonym terenie.
odpowiedz
Odpowiedź do blog został usunięty
Data dodania: 2016-01-10 02:05:50
My również będziemy mieli podwyższony dom z jednej strony (uwarunkowania terenu) Czekamy na propozycję pokazania domu na żywo. Chętnie pokażemy swój w trakcie budowania. Pozdrawiam
odpowiedz
Odpowiedź do noelia-bis2m-jarzebinowa
Data dodania: 2016-01-16 16:02:30
Super. Wymiana doświadczeń będzie bezcenna. Zachęcam do prowadzenia bloga. Pozdrawiam. Czy to też będzie noelia bis 2?
odpowiedz
Odpowiedź do noeliabb
Data dodania: 2016-01-17 14:06:52
Tak. To także będzie Noelia bis 2m odbicie lustrzane. Także chcemy okno w pomieszczeniu nad garażem. Chcemy tam zrobić pomieszczenia mieszkalne - mała suszarnie oraz pokój rozrywki ;) Moze siłownia, moze ping pong i bilard. Ile okien dachowych planujecie w tym pomieszczeniu? Myślimy że poza tym na zachodniej ścianie zrobimy Max po dwa dachowe z obu stron. Teoretycznie z budową ruszamy w marcu. Max do 6 miesięcy będziemy mieli stan deweloperski. Mam nadzieje ze przed Świętami Bożego Narodzenia się wprowadzimy.
odpowiedz
Odpowiedź do noelia-bis2m-jarzebinowa
Data dodania: 2016-01-17 17:56:11
O to taki sam będziemy mieli domek:) Wszystko już macie przemyślane? Sami budujecie, czy zlecacie firmie budowlanej. Ekspresowe tempo zakładacie. Trzymam kciuki.
odpowiedz
Odpowiedź do noeliabb
Data dodania: 2016-01-17 20:33:13
Zlecamy firmie która cieszy się dobrą opinią i zbudowała już wiele osiedli domów. Na ścianie szczytowej będzie u nas okno. Dodatkowo na piętrze zamiast drzwi do łazienki chcemy zrobić wnęke z której dopiero będą drzwi do łazienki. Zabierze nam to trochę miejsca w łazience ale za to da możliwość zrobienia garderoby w pokoju po prawej obok łazienki. W pokoju nad garażem po lewej zrobimy małe pomieszczenie - pralnio- suszarnie. Do pomieszczenia tego będzie prowadził szyb- rura którą będziemy mogli wrzucać brudy z łazienki bez konieczności schodzenia. Zastanawiamy się nad rozmiarem okien w gabinecie i kuchni - 230 cm to sporo. Żona zastanawia się nad pomniejszenie okien u góry w pokojach, aby był mały murek pod nimi i tam też kaloryfery - do przemyślenia. Co do tempa to jak tylko dali kredyt do tego jeszcze przed podniesieniem marży to trzeba korzystać ;)
odpowiedz
Odpowiedź do noelia-bis2m-jarzebinowa
Data dodania: 2016-01-17 21:48:12
Ciekawe rozwiazania. Z tymi oknami to warto przemyslec opcje balkonow francuskich. Okno lepiej doswietla pokoj i jednoczesnie bryla domu zyska na wygladzie. Ten kredyt to rozumiem, ze w polskich zł;)
odpowiedz
Odpowiedź do noeliabb
Data dodania: 2016-01-20 14:52:00
Tak. Kredyt w pln. za duże zobowiązanie aby narażać się jeszcze na kurs. Będziemy mieć balkony w stylu francuskim
odpowiedz
Odpowiedź do noelia-bis2m-jarzebinowa
Data dodania: 2016-01-17 18:06:02
Na ścianie szczytowej, od garażu nie planuję okien, a w dachu zrobię właśnie tak jak proponujecie, po dwa okna na obu połaciach. To pomieszczenie będzie spełniało tylko funkcje magazynowo-rozrywkową i myślę, że brak okien w tym przypadku będzie na plus.
odpowiedz
Odpowiedź do noeliabb
Data dodania: 2016-01-17 20:37:12
Planujecie balkony? Wszyscy nam odradzają. Mieliśmy już dom z balkonem i prawdą jest ze w ogóle na nim nie spędzaliśmy czasu. Podobno wyziębia dom.
odpowiedz
Odpowiedź do noelia-bis2m-jarzebinowa
Data dodania: 2016-01-17 20:59:45
Z tymi balkonami to się jeszcze waham, ale na pewno będą to okna tarasowe do ziemi, czyli balkon francuski. Zmieniacie okno w pokoju na dole, na drzwi tarasowe? My tak zrobimy. Pokój będzie bardziej praktyczniejszy. Zmieniamy również okno w salonie na okno nie rozwierane, do ziemi. Będzie więcej światła, a przyda się doświetlić salon i trochę korytarz. W kuchni zmniejszamy również okno tak aby weszła wysoka lodówka.
odpowiedz
Odpowiedź do noeliabb
Data dodania: 2016-01-18 14:00:10
W pokoju na dole będziemy mieć gabinet ew z łóżkiem z funkcją spania dla gości i nie zmieniamy tam okna. Okna w salonie pozostawiamy bez zmian - oba przesuwne do ziemi. Planujemy kominek z płaszczem wodnym. Taras ma fundament? U nas taras będzie 1m nad resztą ogrodu (uwarunkowania terenu) Na szczęście zaraz za naszą działka są tereny narażone na osuwanie wiec sąsiadów będziemy mieć tylko od str zachodniej domu. Jak będzie dom już rosnąć to zapraszamy. Ew po wykończeniu :) Gdyby była możliwość zobaczenia Waszego będziemy bardzo zobowiązani :) Przyznam że nie wiedziałem że to projekt z początku 2015.
odpowiedz
Odpowiedź do noelia-bis2m-jarzebinowa
Data dodania: 2016-01-18 15:24:48
Dziękujemy za zaproszenie, jak będziemy w pobliżu to wpadniemy i zapraszamy również do nas. Projekt Noeli był stworzony wcześniej, ale został zmodyfikowany w 2015r "bis", i sądzę że na plus. W jakiej miejscowości Państwo się budują?
odpowiedz
Odpowiedź do noeliabb
Data dodania: 2016-01-20 09:13:31
Bielsko biała. A Państwo? Tel do mnie 795538435
odpowiedz
Odpowiedź do noelia-bis2m-jarzebinowa
Data dodania: 2016-01-20 18:45:18
My z Lubska (lubuskie). Mamy daleko, no ale jak będziemy w Żorach u rodzinki to chętnie Państwo odwiedzimy.
odpowiedz
Odpowiedź do noeliabb
Data dodania: 2016-01-21 10:24:49
Zapraszamy. Proszę dzwonić. My również chętnie podjedziemy. Kiedy staną u Was mury?
odpowiedz
Odpowiedź do noelia-bis2m-jarzebinowa
noelia-bis2m-jarzebinowa
ranga - mojabudowa.pl elita
Wyślij wiadomość do autora OBSERWUJ BLOGA
statystyki bloga
Odwiedzin bloga: 215764
Komentarzy: 497
Obserwują: 135
On-line: 9
Wpisów: 69 Galeria zdjęć: 541
o nas
Jeden człowiek jest w stanie wybudować dom w 365 dni, ale wiedz o tym, że dla 365 osób jest to niemożliwe:)
Projekt NOELIA BIS 2M
BUDYNEK- dom wolno stojący , parterowy z poddaszem bez piwnicy
TECHNOLOGIA - murowana
MIEJSCE BUDOWY - Lubsko
ETAP BUDOWY - VII - Wykończenia
ARCHIWUM WPISÓW
2020 październik
2019 sierpień
2019 luty
2018 sierpień
2018 kwiecień
2018 marzec
2018 luty
2017 grudzień
2017 październik
2017 sierpień
2017 lipiec
2017 czerwiec
2017 maj
2017 marzec
2017 luty
2017 styczeń
2016 grudzień
2016 listopad
2016 październik
2016 wrzesień
2016 sierpień
2016 lipiec
2016 czerwiec
2016 maj
2016 marzec
2016 luty
2016 styczeń
2015 listopad
2015 październik
2015 czerwiec
2015 maj

OBECNIE NA BLOGU
15 niezalogowanych użytkowników